SISUKORD
SISUKORD………………………………………………………………………………………2
1. ÕPPEAASTA ÜLDEESMÄRK………………………………………………………3 Üldeesmärk: 1.1 PERSONAL JA TÖÖKORRALDUS…………………………………………………… 3 2. ASUTUSE TÖÖAEG 3. ÕPPEAASTA TEGEVUSKAVA 2024/2025õa…………………… …………………….. 4 4. KOOSTÖÖ HOOLEKOGUGA |
- ÕPPEAASTA ÜLDEESMÄRK
Lasteaia prioriteedid:
- olla avatud uuele õppe-kasvatusprotsessis, osates teha valikuid, lähtudes lapsest ja lasteaia prioriteetidest nii, et kooli läheb koolivalmis ja terve laps;
- luua muukeelsele lapsele kooliminekuks oskust suhelda eesti keeles A1 keeletasemel.
2024/2025 õppeaasta teema:
Mu koduke on tilluke, kuid ta on armas minule!
Eesmärgid:
– toetada lapse igakülgset arengut, väärtustades traditsioone, kodulugu ja keskkonda;
– arendada sotsiaalseid oskusi läbi väärtuskasvatuse:
– kujundada lastekirjanduse tegelaste näidetel ja mängu kaudu lastes eluks olulisi väärtusi.
- motiveerida lastevanemaid laste emakeele arengut toetama.
- PERSONAL JA TÖÖKORRALDUS
Rühm | Õpetaja | Abiõpetaja | Koormus |
Oravakesed | Jaanika Sirel | Olga Vangonen | 1,0 |
Sõimerühm 2-3 | |||
Mõmmid | Agneta Arsenjeva | Anna Bagaeva | 1,0 |
Sõimerühm 2-3 | |||
Jänkud | Maria Koroleva | Maria Guseva | 1,0 |
Aiarühm 3-4 (3 a) | |||
Kiisukesed | Julia Gontšarova | 1,0 | |
Aiarühm 5-6 (5 a) | Anastassia Zagorulko | 1,0 | |
Vinni-Puhhid | Tatjana Braim | Arina Sokolovskaja | 1,0 |
Aiarühm 3- 4 (3 a) | |||
Seenekesed | Arina Belova | Marina Pogodina | 1,0 |
Aiarühm 4-5 (4 a) | |||
Mesimummid | Jekaterina Žuravljova | 1,0 | |
Aiarühm 6-7 (6 a) | Jevgenia Novak | 1,0 | |
Pardikesed | Regina Kolu | 1,0 | |
Aiarühm 6-7 (6 a) | Anna Maksimova | 1,0 | |
Sipelgad | Antassia Zrelova | Svetlana Savosto | 1,0 |
Aiarühm 5-6 (5 a) |
Direktor Heli Adamovitš
Õppealajuhataja Larissa Stepanova
Majandusjuhataja Elena Andreeva
- Narva Lasteaed Päikene on avatud esmaspäevast reedeni kell 6.30 – 18.30 seega 12h
Töö lasteaias toimub vastavalt Narva Lasteaed Päikene arengukava-, õppeaasta tegevuskava-, õppekava-, tööplaani- ja töökorraldusele kehtestatud reeglitele ning iga töötaja ametijuhendile.
- ÕPPEAASTA TEGEVUSKAVA 2024/2025 õ-a
Tegevus | Tähtaeg | Vastutaja | Partnerid |
3.1. EESTVEDAMINE JA JUHTIMINE | |||
3.1.1. EESTVEDAMINE | |||
3.1.1.1. Aasta tegevuskavas kavandatud tegevused tagavad õppeaasta teemast lähtuvate eesmärkide täitmise | august 2024,
jaanuar 2025 |
Direktor | Kollektiiv |
3.1.1.2. Lasteasutuse töökorraldus loob eeldused laste vajaduste, huvide ja individuaalsete erinevustega arvestamiseks | Mai 2025 | Õppeala-
juhataja |
Pedagoogiline personal |
3.1.1.3. Juhtimine on süsteemne, kooskõlastatud, personali kaasav ja toetav. | Mai 2025 | Direktor | Personal |
3.1.1.4. Luua tehnilised võimalused infoliikumise tagamiseks kontaktivabalt | Vastavalt vajadusele | Õppeala-
juhataja |
Personal
Lapsevanemad |
3.1.1.5. Igapäevaste tegevuste seostamine lasteaia põhiväärtustega individuaalsel, meeskonna ja organisatsiooni tasandil | Mai 2025 | Direktor | Personal |
3.1.1.6. Ühiste väärtuste ja kokkulepete järgimine töötajate, laste ja lastevanematega | September 2024,
mai 2025 |
Direktor | Personal
Lapsevanemad Lapsed |
3.1.1.7. Kõikide sidusgruppide ja personali rahulolu küsitluste täiustumine, läbiviimine, analüüs | Igal kevadel, vastavalt vajadusele | Õppeala
Juhataja |
Juhtkond
Personal Lapsevanemad Lapsed |
3.1.1.8. Lasteaia töökultuuri arendamine lähtudes lasteaia väärtustest | Pidev | Majandusala
Juhataja |
Personal |
3.1.1.9. Asutuse töötajate ja lastevanematega kodukoha (asutuse) kollektiivsete töötalgute ja ürituste korraldamine | 1 kord aastas,
vastavalt vajadusele |
Majandusala juhtaja | Personal
Lapsevanemad |
3.1.1.10. Huvigruppide tasakaalustatud rahulolu | Mai 2025,
detsember 2024 |
Direktor | Lasteaia laps
Lapsevanemad Personal Kool |
3.1.1.11. Tulemuskesksete ametijuhendite seire ja vajadusel muutmine | september 2024
seoses muutustega personalis |
Asjaajaja | Personal |
3.1.1.12. Lasteaia maine kujundamine meediakanalite vahendusel
*kodulehekülg, sümboolika, reklaamkingitused *positiivne meediakajastus, rühma blogide pidamine |
Pidev | Õppealajuhataja | Personal
Lapsevanemad |
Tegevus | Tähtaeg | Vastutaja | Partnerid |
3.2.PERSONALI JUHTIMINE | |||
3.2.1. Töötajate koolitusvajaduste hindamine läbi eneseanalüüsi ja arenguvestluse. | september 2024, jaanuar 2025 | Direktor | Kollektiiv |
3.2.2. Tehnilise personali osalemine täiendõppes ja pedagoogide pädevuste areng IT-valdkonnas | September 2024,
Teine pool 2025. aasta |
Direktor | Kollektiiv |
3.2.3. Kogemuste jagamine ja uute oskuste kogemine infopäevadel, konverentsidel, ülelinnalistel konkurssidel ja läbi osalemise haridusprojektides ja linna ainesektsioonide töös | Õppeaasta jooksul | Õppealajuhataja | Pedagoogiline personal |
3.2.4. Ühistel väärtustel sisehindamise tulemustel põhinev tunnustussüsteem | Õppeaasta jooksul
Mai 2025 |
Direktor | Personal |
3.2.5. Toetada töötajate vaimset tervist paidliku töökorraldusega | Õppeaasta jooksul | Direktor | Pedagoogiline personal |
Tegevus | Tähtaeg | Vastutaja | Partnerid |
3.3. ÕPPE-KASVATUSTEGEVUS | |||
a) LAPSE ARENG | |||
Lapse arengu analüüs 2 korda aastas (õppeaasta alguses ja õppeaasta lõpus) | 3-aastased lapsed 1 kord aastas
Ülejäänud rühmad september 2024 ja Aprill-mai 2025 |
Õppealajuhataja | Pedagoogid
Lapsevanemad |
Lastevanematega 1 kord aastas arenguvestluste korraldamine ja läbiviimine peale lapse arengu hetkeseisu tulemuste analüüsi | September 2024
Mai 2025 |
Õppealajuhataja | Pedagoogid
Lapsevanemad |
Lastevanematele koolivalmidusekaardi tutvustamine alates 3-ndast eluaastast ja 7-aastaselt koolivalmiduskaardi täitmine | September 2024,
mai 2025 |
Õppealajuhataja | Pedagoogid
Lapsevanemad Koolid |
Kaasava hariduse põhimõtete arvestamine laste individuaalse ja sotsiaalse arengu toetamisel; | Õppeaasta jooksu
l |
Logopeed | Lapsed
Lapsevanemad Pedagoogid |
Laste erivajaduste sh lapse andekuse varajane märkamine ja arengu toetamine | Jooksvalt kogu õppeaasta vältel | Logopeed | Lapsevanemad
Pedagoogid |
Kasvukeskkond soodustab laste eneseregulatsiooni arengut, kasvatame lastest õnnelikud ja hästi toimivad täiskasvanud. | Kord kvartalis (sisehindamine) | Õppealajuhataja | Lapsed,
Lapsevanemad Pedagoogid |
Traditsiooniliste eesti- ja venekeelsete ürituste läbiviimise abil aidata lastel omandatavaid teadmisi ja oskusi kinnistada | Õppeaasta jooksul | Muusikaõpetajad | Lapsevanemad |
Tegevus | Tähtaeg | Vastutaja | Partnerid |
B) ÕPPEKAVA | |||
Luua õppekava muutmise töörühm seoses eestikeelsele õppele üleminekuga | September 2024 | Direktor | Töörühm |
Seoses 2024 a 1. septembrist eestikeelsele õppele üleminekuga töötada välja uuendatud eesmärkidest lähtuv tegevuskava | 2024.a 4. Kvartal | Direktor | Töörühm |
Õppekava vajaduspõhine arendamine pedagoogilise nõukogu eestvedamisel. | September 2024,
juuni 2025 |
Direktor | Pedagoogiline arendusrühm |
Rikastada aasta tööplaani peale traditsiooniliste ürituste veel kultuuri-, spordi-, ja keskkonnaalaste üritustega. | Õppeaasta jooksul,
mai 2025 |
Õppealajuhataja | Lapsed,
Lapsevanemad, Pedagoogid |
Õppekavas on töökasvatusel uued suunad | September 2024
Mai 2025 |
Õppealajuhataja | Pedagoogid |
Kodukoha väärtustamine, Narva linna kui õpikeskkonna teema õppekavas valdkondadesse lõimimine. | Õppeaasta jooksul | Õppealajuhataja | Pedagoogid |
Terviseedenduse võimaluste laiendamine õppekava kohustusliku osana | Õppeaasta jooksul | Tervisetöötaja | Lapsed
Pedagoogid |
Tegevus | Tähtaeg | Vastutaja | Partnerid |
C) ÕPPEKORRALDUS JA MEETODID | |||
Lapsekesksete õpetamis-ja kasvatusmeetodite rakendamine laste igapäeva tegevustesse | September 2024,
Mai 2025 |
Õppealajuhataja | Pedagoogid
Lapsevanemad |
Turvalise, valikuvõimalusi pakkuva ja arendava mängukeskkonna loomine, kus lapsel on võimalus tegutseda kasutades omandatud teadmisi ja oskusi | Õppeaasta jooksul,
3 korda aastas |
Õppealajuhataja | Pedagoogid
Lapsevanemad |
Aktiivõppemeetodid on rakendatud õppetegevusse ja toetavad lapse üldist arengut | Õppeaasta jooksul,
November 2024 |
Õppealajuhataja | Pedagoogid
Lapsevanemad |
Erinevad IT- vahendid on lõimitud õppe- ja kasvatustegevustesse | Õppeaasta jooksul,
Detsember 2024 – jaanuar 2025 |
Õppealajuhataja | Pedagoogid
Koolid |
Laste päevategevustes on oluline roll liikumistegevustel ja ujumisel | November 2024 | Õppealajuhataja | Pedagoogid
Lapsevanemad |
Eesti ja venekeelsed laulmistunnid toetavad laste üldist arengut. | November 2023 | Õppealajuhataja | Pedagoogid
Lapsevanemad |
Lapse kõne ja loovuse arengu toetamine nii laste emakeeles kui riigikeeles lavastusmängude ja
esinemiste abil lasteaia tööplaanis kavandatud traditsioonilistel üritustel |
Õppeaasta jooksul,
Mai 2025 |
Õppealajuhataja | Pedagoogid
Lapsevanemad |
Tegevus | Tähtaeg | Vastutaja | Partnerid |
D) ÕPI- JA KASVUKESKKOND | |||
Riigikeele omandamist soodustava ja keelekümbluse põhimõtetel tugineva õpikeskkonna loomine | Õppeaasta jooksul,
Aprill – mai 2025 |
Õppealajuhataja | Pedagoogid |
Õpikeskkonna kujundus on seotud õppekava eesmärkidega | Sügisel 2024, talvel 2024/2025, kevad 2025 | Õppealajuhataja | Pedagoogid |
Kasvukeskkonna ohutegurite kõrvaldamine | 1 kord aastas,
vastavalt vajadusele |
Majandusalajuhataja | Personal |
Õpi- ja kasvukeskkond toetab laste mänguhimu | Õppeaasta jooksul,
Mai 2025 |
Õppealajuhataja | Pedagoogid |
Lasteaia pedagoogid kasutavad aktiivselt lasteaias tegutseva metoodikakeskuse õppevara | Õppeaasta jooksul | Metoodikakeskuse
Koordinaator |
HTM metoodika-keskus |
Laiendada infotehnoloogiliste vahendite lõimimise õppe- ja kasvatustegevustesse | Õppeaasta jooksul | Õppealajuhataja | Pedagoogid |
Tegevus | Tähtaeg | Vastutaja | Partnerid |
3.4. KOOSTÕÕ HUVIGRUPPIDEGA | |||
3.4.1.Lastevanematega arenguvestluste läbiviimine 2x aastas | 2 korda aastas | Rühma pedagoogid | Lapsevanemad |
3.4.2. Lastevanemate teavitustöö ja tagasiside võimaluste laiendamine lasteaia tööst sotsiaalmeedia vahendusel | Õppeaasta lõpus | Direktor | Lapsevanemad |
3.4.3. Koostöö Rajaleidja keskusega | Pidev,
vastavalt vajadusele |
Logopeed | Lapsevanemad
Huvigrupid |
3.4.4. Koostöö huvigruppidega toetub ühistele kokkulepetele ning laiendab lasteaia tegevust ja aitab kaasa laste arengule | Pidev | Õppealajuhataja | Huvigrupid |
3.4.5. Hoolekogu on kaasatud lasteaiaelu küsimuste otsustamisesse | 3 korda aastas,
vastavalt vajadusele |
Direktor | Hoolekogu |
3.4.6. Ida-Virumaa lasteaedadele õpetajatele pakutakse lasteaia Metoodikakeskuse õppevara | Vastavalt Metoodikakeskuse plaanile | Koordinaator Jekaterina Murd | Ida-Viru lasteaedade osalejad |
3.4.7. Lapsevanemate kaasamine koos lastega lasteaia ühisüritustesse | Pidev | Õppealajuhataja | Lapsevanemad |
3.4.8. Sõimerühma lastevanematele infopäevade korraldamine | Mai ja august 2024
Juuni 2025 |
Direktor | Lapsevanemad, Pedagoogid |
3.4.9. Koostöö linna koolide 1. klasside õpetajatega kooliläinud laste edust ja vajakajäämistest | Detsember 2024 – Jaanuar2025 | Õppealajuhataja | Huvigrupid |
Tegevus | Tähtaeg | Vastutaja | Partnerid |
3.5. RESSURSIDE JUHTIMINE | |||
3.5.1. Taaskasutamist võimaldavate materjalide kaasatus õppetegevuses | Pidev | Õppealajuhataja | Pedagoogid |
3.5.2. Välja vahetada 2000 aastate algusest soetatud pedagoogide tööarvutid | Vastavalt eelarve võimalustele | Majandusalajuhataja | LVKO |
3.5.3. Lasteaia iga-aastase eelarvekulu tutvustus lastevanemate üldkoosolekutel | September 2024,
Mai 2025 |
Direktor | Lapsevanemad |
3.5.4. Digitaalne dokumendihaldus ja aruandluse infosüsteem
ELIIS-tarkvara kasutuselevõtt dokumentide täitmiseks |
Õppeaasta jooksul | Direktor | Personal |
3.5.5. Laste toidumenüü on tasakaalustatud, mitmekesine, laste tervist tugevdav ja füüsilist arengut soodustav | Pidev | Tervisetöötaja | Huvigrupid |
3.5.6. Projektides osalemise kaudu rikastada laste toidulauda. | Pidev | Varustaja | PRIA-partnerid |
3.5.7. Riskianalüüsi alusel ohutegurite kõrvaldamine | Vastavalt eelarve võimalustele | Majandusalajuhataja | NLVKO |
3.5.8. Selgitada välja õppevahendite kitsaskohad ja muretseda vajaminevad | 3 korda aastas | Õppealajuhataja | Pedagoogid |
3.5.9. IKT vahendite rakendamine
BeeBoti, Robootika, SMART- tahvli ja SMART –laua, põranda vahendusel õpitegelustesse |
Mai 2025 | Õppealajuhataja | Lapsevanemad |
3.5.10. Luua tehnilised võimalused asutusesiseseks ZOOM-keskkonnas nõupidamisteks. | Vastavalt eelarve võimalustele | Direktor | NLVKO |
KOOSTÖÖ HOOLEKOGUGA
Rühma hoolekogu liikme valimine õppeaasta esimestel rühmakoosolekutel
(september 2024)
- Hoolekogu koosolekud toimuvad kaks korda õppeaastas, erivajadusel või hoolekogu
liikmete soovil sagedamini (jooksvalt õppeaasta jooksul)
- Lastevanemate Kooli“ tegevuse käivitamine:– infovajaduse väljaselgitamine, tööplaani ja
ajakava koostamine;
- Tagada hoolekogu liikmete tihe kontakt lastevanemate ja lasteaia töötajatega.
- Infoliikumise kaasajastamine – ühised meililistid, infostendid, koosolekud, infotunnid jm.
- Hoolekogu on kursis lasteaia õppe- ja kasvatustegevuse ning majandamisega:
- Lasteaia lastevanemate informeerimiseks laste õppe- kasvatustegevusest ja fin.vahendite
kasutamisest 2 korda aastas lastevanemate üldkoosolekud.
- Hoolekogu on kaasatud lasteaia arenguks vajalike investeeringute taotlemisel.
- Hoolekogu toetab lasteaeda probleemidele lahenduste leidmisel.
- Hoolekogu osaleb asutuse sisekontrollis ja annb hinnangu nähtule – kuuldule-
(sisehindamise kaudu)