KINNITATUD Narva Päikene
Lasteaia direktori 18.septembri
2017a. käskkirjaga nr 13-A
NARVA LASTEAED PÄIKENE
2017 – 2018
ÕPPEAASTA
TEGEVUSKAVA
SISUKORD
SISUKORD………………………………………………………. 2
1. ÕPPEAASTA ÜLDEESMÄRK……………… 3 Üldeesmärk:……………………………………………………….3 1.1 PERSONAL JA TÖÖKORRALDUS……………… 3 2. ASUTUSE TÖÖAEG………………………………………..3 3. ÕPPEAASTA TEGEVUSKAVA 2017/2018õa………. 4 4. KOOSTÖÖ HOOLEKOGUGA…………………………….11 |
- ÕPPEAASTA ÜLDEESMÄRK
Lasteaia prioriteedid:
1. Lastekirjanduse tegelaste näidetel ja mängu kaudu kujundada lastes eluks tähtsaid väärtusi.
2. Aastateema „Eestimaa – mu Kodumaa“
Ülimalt oluline on rõhutada elulisi väärtusi: usaldust, ausust, üksteise mõistmist ja tugeraskustes jm.
Teema käsitlust võiks saata tundekasvatus uhkus,positiivne suhtumine oma maasse ja rahvasse.
- 1 PERSONAL JA TÖÖKORRALDUS
Rühm | Õpetaja | Koormus |
Oravakesed | Elena Nikolaeva | 1,0 |
Sõimerühm 1-3 | ||
Mõmmid | Anna Marašova | 1,0 |
Sõimerühm 2-3 | ||
Sipelgad | Liina Hansen | 1,0 |
Aiarühm 4-5 (4 a) | Natalja Sizova | 1,0 |
Pardikesed | Marina Mihhejeva | 1,0 |
Aiarühm 4-5 (4 a) | Juliana Pekunova | 1,0 |
Mesimummid | Irina Jefimova | 1,0 |
Aiarühm 5-6 (5 a) | Svetlana Savosto | 1,0 |
Kiisukesed | Janina Loiko | 1,0 |
Aiarühm 6-7 (6 a) | Anastassia Zagorulko | 1,0 |
Seenekesed | Tetiana Purovets | 1,0 |
Aiarühm 6-7 (6 a) | Olga Tsareva | 1,0 |
Jänkud | Anna Maksimova | 1,0 |
Aiarühm 3-4 (3 a) | Olga Vangonen | 1,0 |
Vinni – Puhhid | Jekaterina Žuravljova | 1,0 |
Aiarühm 3-4 (3 a) | Marina Pogodina | 1,0 |
Direktor Heli Adamovitš
Õppealajuhataja Arina Sokolovskaja
Majandusjuhataja Galina Zolotova
Narva Päikene Lasteaias töötab 9 õpetajaabi ja 1 abiõpetaja keelekümblusrühmades
- Narva Päikene Lasteaed on avatud esmaspäevast reedeni kell 6.30 – 18.30 – 12h
Pedagoogiline personal allub direktorile ja õppealajuhatajale. Abipersonal allub otseselt majandusjuhatajale.
Lasteaias vastutab iga töötaja oma tööülesannete korraliku täitmise eest.
Töö lasteaias toimub vastavalt Narva Päikene Lasteaia arengukavale, õppeaasta tegevuskavale, õppekavale, töökorraldusele kehtestatud reeglitele ning iga töötaja ametijuhendile.
- ÕPPEAASTA TEGEVUSKAVA 2017/2018 õ-a
Tegevus | Tähtaeg | Vastutaja | Partnerid |
3.1.EESTVEDAMINE JA JUHTIMINE | |||
3.1.1.EESTVEDAMINE | |||
3.1.1.1 Lasteaia maine kujundamine: *kodulehekülg, sümboolika, reklaamkingitused *positiivne meediakajastus, rühma blogide pidamine | Pidev | Juhtkond | Personal,
Lapsevanemad, Lapsed |
3.1.1.2Kaasav juhtimistegevus:
*töögrupid, *pedagoogiline nõukogu, *infotunnid |
Pidev | Juhtkond | Personal
Lapsevanemad |
3.1.1.2.1Töögruppide töö planeerimine, koosolekute protokollimine, tagasisidestamine | Pidev | Töögruppide
juhid |
Personal |
3.1.1.3Lasteaia digitaalne dokumendihaldus | Igapäevane | Direktor | Töögrupp |
3.1.1.4 Eestvedamisele kollektiivipoolne tagasiside | 30.05.18 | Juhtkond | kollektiiv |
3.1.2.STRATEEGILINE JUHTIMINE | |||
3.1.2.1 õa 2016-17 õppe- ja kasvatustegevuse analüüs; rahulolu uuringute analüüsid ja sõnastatud parendused, tagasiside huvigruppidele |
Oktoober17 |
Õppealajuhataja |
Pedagoogiline personal |
3.1.2.2 Arengukava tegevuskava 2014-16 täitmise analüüs, lasteaia eesmärkidest ja huvigruppide vajadustest lähtuva arengukava ja aastate tegevuskavade väljatt töötamine aastateks 2017-19 | Jaanuar 18 November 17 | Direktor | Personal,
Lapsevanemad |
3.1.2.3 Personali füüsiline turvalisus:
töötajate töötervishoiuarstile suunamine
|
Pidev
|
Terviseedenduse töötaja |
Töökeskkonna- volinik |
3.1.2.4 Tunnustuskonkursitel osalemine erinevates valdkondades
– Kvaliteediauhinna konkursil osalemine – Aasta Õpetaja – jne |
Õppeaasta jooksul | Direktor | Personal |
3.2.PERSONALI JUHTIMINE | |||
3.2.1.PERSONALI KAASAMINE, MOTIVEERIMINE JA TOETAMINE | |||
3.2.1.1 Töögruppide juhtimine, toetamine, pedagoogiline eestvedamine |
Pidev |
Juhtkond |
Personal |
3.2.1.2.Mentorluse rakendamine uutele töötajatele | Õppeaasta jooksul | Direktor | Personal |
3.2.1.3 Töötajate innustamine osalema haridusalastel konkurssidel, ühiskondlikus töös, heategevuslikes projektides, juhtkonna isiklik eeskuju |
Õppeaasta jooksul |
Juhtkond |
Personal |
3.2.1.4 Personali rahulolu uuring | 1 x õppeaastas | Juhtkond | Personal |
3.2.1.5 Pedagoogidel jagada enda teadmisi piirkondlikul tasandil, lasteaia lahtiste uste nädala läbiviimine |
oktoober 2017 |
Õppealajuhataja |
Personal |
3.2.1.6 Tunnustus- ja motivatsioonisüsteemi ning tulemustasusüsteemi rakendamine | Sisehindamine tulemus | Juhtkond | Personal |
3.2.2.PERSONALI ARENDAMINE | |||
3.2.2.1 Personali koolitusplaani koostamine ja jooksev uuendamine sh täitmise jälgimine ja dokumenteerimine EHIS-e keskkonnas |
Jaanuar 18 Õppeaasta jooksul |
Direktor | Personal |
3.2.2.2 Sise- ja meeskonnatöö koolitused
|
Õppeaasta jooksul | Õppealajuhataja | Personal |
3.2.2.3 Toetada õpetajaabide arengut tööalaste täiendkoolituste kaudu |
Õppeaasta jooksul |
Õppealajuhataja |
Personal |
3.2.2.4 Toetada personali tasemekoolitusel osalemist
|
Pidev | Juhtkond | Personal |
3.2.3.PERSONALI HINDAMINE | |||
3.2.3.1 Hindamise- ja tagasisidesüsteem: *sisekontroll *enesehindamine *tagasiside arenguvestlusel *tulemustasu süsteemne rakendamine töötaja enesehindamise osana |
Pidev |
Juhtkond |
Personal |
3.2.3.2 Personali töö hindamine lastevanemate poolt | 1x õppeaastas | Õppealajuhataja | Lapsevanemad |
3.2.3.3 Vigastuste ennetamise ja turvalisuse edendamise tegevuskava jälgimine ja täitmine |
Õppeaasta jooksul |
Direktor |
Töökaitsevolinik, personal |
3.2.3.4 Personali süsteemne tunnustamine lasteaia heaks tegutsemise eest õppeaasta jooksul | Juuni 18 | Juhtkond | Personal |
3.3.KOOSTÖÖ HUVIGRUPPIDEGA | |||
3.3.1.KOOSTÖÖ KAVANDAMINE | |||
3.3.1.1 Huvigruppide ootuste väljaselgitamine (rühmad, hoolekogu) Individuaalselt kaasata lastevanemaid, kes osalevad rühmade tegevuste kavandamisel ning abistavad ürituste läbiviimisel | Õppeaasta jooksul | Juhtkond | Personal |
3.3.1.2 Uusi lastevanemaid lasteaia kodukorraga tutvustamine ja allkirjastamine, Esmane arenguvestlused rühmades rühmaõpetajatega | September – Oktoober 17 |
Direktor
Õpetajad |
Personal |
3.3.2.HUVIGRUPPIDE KAASAMINE | |||
3.3.2.1 Töötubade ja koolituste korraldamine erinevatele huvigruppidele |
Pidev |
Juhtkond |
Huvigrupid |
3.3.2.2 Hoolekogu kaasamine juhtimisprotsessi ja arendustegevusse: *koosolekud ja nõupidamised; *kaasvastutus ürituste läbiviimisel; *erinev abi |
Koosolekud 3x õppeaastas |
Direktor |
Personal |
3.3.2.3 Lastevanemate kaasamine kasvatustöö protsessi, nii planeerimise kui ka läbiviimise etapis |
Õppeaasta jooksul |
Pedagoogiline
personal |
Hoolekogu
Juhtkond |
3.3.2.4 Lastele pakutava huvitegevuse mitmekesistamine: Narva Muuseum, Narva Kunstigalerii, Narva Keskraamatukogu, Narva Ilmarine teater, Jõhvi Tuuleveski teater, Planetaarium, Eesti Teater, Narva Noorte Meremeeste Klub, Narva Laste Loomemaja jne | Õppeaasta jooksul | Õppealajuhataja | Personal
Lapsevanemad |
3.3.2.5 Koostöö Narva Koolidega: ühisprojektid, ekskursioonid ja tagasiside |
Pidev |
Õppealajuhataja |
Personal |
3.3.2.6 Koostöö Innove Keelekümbluse keskusega | Õppeaasta jooksul | Direktor | Õpetajad |
3.3.2.7 Koostöö ja osalemine erinevates projektides: heategevus „Tulest tergem“ , „Jäähoki“ |
Oktoober 2017 |
Õppealajuhataja |
Personal |
3.3.2.8 Ülelinnalise ürituse osalemine: Ohutuse päev, „ Narva – Eesti Sügispealinn 2017“ ürituse raames, „Jookspäev“ |
Õppeaasta jooksul |
Juhtkond |
Personal
Lapsevanemad |
3.3.2.9 Lähikonnas asuvate lasteaedade ühise spordiüritusel (võistlusel) osalemine, parimate tunnustamine |
Kevad 18 |
Õppealajuhataja |
Liikumisõpetaja |
3.3.2.11 Liitumine „Kiusamisest vaba“ programmiga, informeerimine, kaasamine |
Õppeaasta jooksul |
Juhtkond |
Personal
Lapsevanemad |
3.3.3.KOOSTÖÖ HINDAMINE JA ARENDAMINE | |||
3.3.3.1 Tagasiside küsimine, rahulolu uuringute läbiviimine, andmete analüüs ja võrdlus |
Aprill 18 |
Juhtkond |
Huvigrupid |
3.3.3.2 Koostöösidemed kooliga:*kooli külastus |
Sügis, kevad |
Õppealajuhataja |
Õpetajad
Lapsevanemad |
3.3.3.3 Tunnustada huvigruppide esindajaid süsteemselt lasteaia heaks tegutsemise eest |
Õppeaasta jooksul |
Direktor |
Personal |
3.4.RESSURSI JUHTIMINE | |||
3.4.1.EELARVELISTE RESSURSSIDE JUHTIMINE | |||
3.4.1.1 Ressursside hindamisest tulenev parendustöö
|
Pidev | Juhtkond | Personal |
3.4.1.2 Lasteaia metoodilise kabineti baasil ja projektide kaudu eelarveliste ressursside suunamine kasvukeskkonna arengusse |
Õppeaasta jooksul |
Juhtkond |
Huvigrupid |
3.4.1.3 Eelarveliste ressursside stabiilsus ja areng, kulude põhjendatus, ajaline planeerimine | Pidev | Juhtkond | Personal |
3.4.1.4 Rühmade komplekteerimise jälgimine
|
Pidev | Direktor | Personal |
3.4.2.MATERIAALTEHNILISE BAASI ARENDAMINE | |||
3.4.2.1 Inventari uuendamine vastavalt vajadusele | Õppeaasta jooksul | Majandusjuhataja | Juhtkonad |
3.4.2.2 Mänguväljakutele multši lisamine | Juuli 17 | Majandusjuhataja | Juhtkond |
3.4.2.3 Hoone fassaadi renoveerimine | Suvi 18 | Direktor | Haridusamet |
3.4.2.4 Õppe- metoodiliste vahendite ja metoodilise kirjanduse hankimine | Õppeaasta jooksul | Õppealajuhataja | Personal |
3.4.2.5 Õpi- ja mängukeskkonna parendamine koostöös õpetajatega | Õppeaasta | Juhtkond | Personal |
3.4.3.INFORESSURSSIDE JUHTIMINE | |||
3.4.3.1 Lasteaia tegevuse tutvustamine läbi positiivse meediakajastuse | Jooksvalt | Juhtkond | Personal
Huvigrupid |
3.4.3.2 Koostöö ja majasisene infosüsteem: *koosolekud, *infotunnid, *nõupidamised | Pidev | Juhtkond | Töögrupp
Personal |
3.4.3.3 IT vahendite võimaluste suurem kasutamine: *projektori kasutamine, *interaktiivsete koosolekute läbiviimine | Õppeaasta jooksul | Juhtkond | Personal |
3.4.3.4 Digitaalne dokumendihaldus ja aruandluse infosüsteem | Õppeaasta jooksul | Direktor | Personal |
3.4.3.5 Turvalisuse info tagamine kõikidele huvigruppidele: *andmekaitse rakendamine | Pidev | Direktor | Personal |
3.4.4.SÄÄSTLIK MAJANDAMINE JA KESKKONNAHOID | |||
3.4.4.1 Säästlik majandamine: *toimingute jälgimine, *rühmade võrdlus läbi sisehindamise | Pidev | Majandusjuhataja | Personal
Juhtkond |
3.4.4.2 Keskkonnateadliku mõtteviisi kujundamine: üritused lastele ja personalile, projektides osalemine, keskkonnasäästlikkus tarbimine | Õppeaasta jooksul | Õpetajad | Huvigrupid |
3.4.4.3 Puu istutamine lõpetajate poolt | 1x aastas kevadel | Personal |
3.5.ÕPPE- JA KASVATUSTEGEVUS | |||
3.5.1.LAPSE ARENG | |||
3.5.1.1 Laste individuaalsuse toetamine rühmades arvestades lapse võimeid ja vajadusi | Õppeaasta jooksul | Õppealajuhataja | Personal |
3.5.1.2 Laste osalemine näitustel ja konkurssidel väljaspool lasteaeda, laste juhendamine | Õppeaasta jooksul | Õppealajuhataja | Õpetajad
Lapsevanemad |
3.5.1.3 Laste arengu hindamine: lastearengu analüüs *koolivalmiduskaart | September17, mai 18
Õppeaasta jooksul |
Õppealajuhataja | Pedagoogid |
3.5.1.4 Tagasisidestamine lapsevanemale: *arenguvestlus, *individuaalne vestlus | Õppeaasta jooksul | Pedagoogid | Personal |
3.5.1.5 Vaimse ja füüsilise turvalisuse tagamine – „Kiusamisest vaba lasteaed“ | Pidev | Juhtkond | Personal |
3.5.1.6 Koolivalmiduse hindamine ja analüüsimine, *koolivalmiduse kaardi täitmine koolieelikute rühmades | Õppeaasta jooksul | Õppealajuhataja | Pedagoogid |
3.5.1.7 Laste tunnustamine: * üritustest osavõtmine, *parimate kohtade saavutamine; tunnustussüsteemi arendamine | Õppeaasta jooksul | Pedagoogid | Personal |
3.5.2.ÕPPEKAVA ARENDAMINE | |||
3.5.2.1 Õppekava täiendamine: õppekäikude metoodilise materjali kogumiku lisamine õppekavale | Sügis 17 | Õppealajuhataja | Pedagoogid
Töögrupp |
3.5.2.2 Õppekava täiendamine: Lapse arengu jälgimise süsteemi ülevaatus ja uuendamine | Mai 18 | Õppealajuhataja | Pedagoogid
Töögrupp |
3.5.2.3 Õppekava täiendamine: kasutusolevate metoodikate lisamine õppekavale | Õppeaasta jooksul | Õppealajuhataja | Töögrupp |
3.5.2.4 Lasteetenduste kostüümide elektroonilise kataloogi ja pildialbumite jooksev loomine | Õppeaasta jooksul | Õppealajuhataja | Töögrupp |
3.5.2.5 Õpivara korras hoidmine | Pidev | Õppealajuhataja | Pedagoogid |
3.5.2.6 Õppemängude elektroonilise kataloogi loomine | Õppeaasta jooksul | Õppealajuhataja | Pedagoogid |
3.5.3.ÕPPE- JA KASVATUSTÖÖ KORRALDUS JA MEETODOD | |||
3.5.3.1. Lastest lähtuvalt õppe- ja kasvatustöö korraldamine: erinevad kaasaegsed metoodikad:
*Kiusamisest vaba lasteaed“ rakendamine 7 aiarühmades; *Digitaalse jutupliiatsi kasutamise metoodikat rakendamine aiarühmades; |
Pidev | Õppealajuhataja | Personal |
3.5.3.2 Ümbritseva looduskeskkonna kasutamine õppe- ja kasvatustöö läbiviimisel: *õuesõpe, *loodusliku materjali kasutamine; *õppekäigud loodusesse; laste silmaringi laiendamine (aasta teema: „Eestimaa – mu Kodumaa“) | Õppeaasta jooksul | Õppealajuhataja | Personal
Huvigrupid |
3.5.3.3 Muuseumitundidest osavõtmine, teema-näituste külastamine (keskmine ja vanem rühm) | Õppeaasta jooksul | Õppealajuhataja | Personal
Huvigrupid |
3.5.3.4 Õppetegevuses kasutatavad materjalid: *õpimapid, *IT vahendite kasutamine – internet, Smart – tahvlile ja Smart – lauale õpetus; robootika | Pidev | Õppealajuhataja | Pedagoogid |
3.5.3.5 Laste tööde näitused, osalemised erinevatel ülelinnalistel ja teemapõhistel näitustel | Õppeaasta jooksul | Õppealajuhataja | Pedagoogid |
3.5.3.6 Ühisüritused: *peod, *spordi- ja *tähtpäevad | Pidev | Õppealajuhataja | Personal |
3.5.3.7 Õppe- ja kasvatustöö tagasisidestamise hindamine ja tulemustest lähtuva parendustegevuse planeerimine |
Õppeaasta lõpus |
Õppealajuhataja |
Pedagoogid |
3.5.3.8 Üritusi ja õppekäike korraldada lähtuvalt õppeaasta eesmärgist ja nädalateemast | Õppeaasta jooksul | Õppealajuhataja | Personal |
3.5.3.9 Aiarühmades avastusliku ja elamusliku iseloomuga õppetegevused vastavalt võimalustele | Õppeaasta jooksul | Õppealajuhataja | Pedagoogid |
3.5.3.10 „Meie oleme Euroopas – Euroopa on meie sees“ sisustamine erinevate tegevustega rühmades |
Oktoober 2017 |
Õppealajuhataja | Pedagoogid |
3.5.4.VÄÄRTUSHOIAKUD | |||
3.5.4.1Laste väärtuste ja eetiliste hoiakute kujundamine läbi situatsioonimängude |
Õppeaasta jooksul |
Pedagoogid |
Personal
Huvigrupid |
3.5.4.2 Väärtuskasvatust toetav igakuine laste(teatrite) etenduste traditsioon |
4 korda aastas |
Õppealajuhataja | Personal |
3.5.4.3 Väärtuste kujundamine läbi traditsioonide, eesti ja vene rahvakalendri tähtpäevade ja rahvakommete | Vähemalt 1 x kuus | Pedagoogid | Personal
Huvigrupid |
3.5.4.4 Rühmareeglid (rühmatoas ja õues) | Kõigile teada | Personal | Huvigrupid |
3.5.4.5 Perepühad, meisterdamisõhtud, muinasjutuõhtud jm üritused koos lastevanematega | Õppeaasta jooksul | Õppealajuhataja | Personal |
3.5.4.6 Personalil ühistest väärtustest lähtumine töö korraldamisel, omavahelises suhtlemises ja suhtlemisel huvigruppidega |
Pidev |
Juhtkond |
Personal
Huvigrupid |
3.5.4.7 Lasteaialastega muusikaliste etenduste lavastamine ja lasteaialastele esinemisvõimaluse pakkumine |
28.04.2018 |
Õppealajuhataja |
Õpetajad
Lapsevanemad |
Tegevus | Aeg | Vastutaja |
ÜLDKONTROLL | ||
Lastevanemate poolt makstava osalustasu ja toidutasu laekumine | 1x kuus | Direktor |
Abipersonali töö | 1x kuus | Majandusjuhataja |
Narva Päikene Lasteaias vastutab iga töötaja oma tööülesannete korraliku täitmise eest ja probleemidest teatab direktorile ja/või majandusjuhatajale.
- KOOSTÖÖ HOOLEKOGUGA
- Rühma hoolekogu liikme valimine õppeaasta esimestel rühmakoosolekutel.
- Hoolekogu koosolekud toimuvad kaks korda õppeaastas, erivajadusel või hoolekogu liikmete soovil sagedamini.
- Organiseerida soovitud koolitusi ja loenguid lapsevanematele.
- Tagada hoolekogu liikmete tihe kontakt lastevanemate ja lasteaia töötajatega. Infoliikumise kaasajastamine – ühised meililistid, infostendid, koosolekud, infotunnid jm.
- Hoolekogu on kursis lasteaia õppe- ja kasvatustegevuse ning majandamisega.
6.Hoolekogu on kaasatud lasteaia arenguks vajalike investeeringute taotlemisele.
7.Hoolekogu toetab lasteaeda probleemidele lahenduste leidmisel.
- Hoolekogu osaleb asutuse sisekontrollis ja annb hinnangu nähtule – kuuldule.
- Lasteaia lastevanemate enamaks informeerimiseks laste õppe- kasvatustegevusest
ja fin.vahendite kasutemisest 2 korda aastas lastevanemate üldkoosolekud.