KINNITATUD Narva Päikene
Lasteaia direktori 23 .08.2022
käskkirjaga nr 2-22/45 -A
NARVA LASTEAED PÄIKENE
2022 – 2023
ÕPPEAASTA
TEGEVUSKAVA
SISUKORD
SISUKORD……………………………………………………………………………………………… 2
1. ÕPPEAASTA ÜLDEESMÄRK…………………………………………………. 3 Üldeesmärk:…………………………………………………………………………………..3 1.1 PERSONAL JA TÖÖKORRALDUS…………………………………………………. 3 2. ASUTUSE TÖÖAEG……………………………………………………………………………..3 3. ÕPPEAASTA TEGEVUSKAVA 2022/2023õa……………………………………….. 4 4. KOOSTÖÖ HOOLEKOGUGA……………………………………………………………….8 |
- ÕPPEAASTA ÜLDEESMÄRK
Lasteaia prioriteedid:
Väärtuskasvatuses rõhutada positiivset suhtumist oma maasse ja rahvasse.
2022/2023 õppeaasta teema „Õuesõppe maagia“.
– rõhutada elulisi väärtusi, usaldust, ausust, üksteise mõistmist ja tolerantsust.
- 1 PERSONAL JA TÖÖKORRALDUS
Rühm | Õpetaja | Koormus |
Oravakesed | Marika Ots | 1,0 |
Sõimerühm 1,5-3 | ||
Mõmmid | Elena Andreeva | 1,0 |
Sõimerühm 2-3 | ||
Vinni – Puhhid | Larissa Stepanova | 1,0 |
Aiarühm 3-4 (3 a) | Svetlana Savosto | 1,0 |
Kiisukesed | Julia Gontšarova | 1,0 |
Aiarühm 3-4 (3 a) | Anastassia Zagorulko | 1,0 |
Jänkud | Jekaterina Žuravljova | 1,0 |
Aiarühm 4-5 (4 a) | Marina Pogodina | 1,0 |
Seenekesed | Anna Maksimova | 1,0 |
Aiarühm 4-5 (4 a) | Olga Vangonen | 1,0 |
Sipelgad | Irina Jefimova | 1,0 |
Aiarühm 5-6 (5 a) | Natalja Sizova | 1,0 |
Pardikesed | Maria Koroleva | 1,0 |
Aiarühm 5-6 (5 a) | Juliana Pekunova | 1,0 |
Mesimummid | Jevgenia Novak | 1,0 |
Aiarühm 6-7 (6 a) | Anna Gusseva | 1,0 |
Direktor Heli Adamovitš
Õppealajuhataja Arina Sokolovskaja
Majandusjuhataja Galina Zolotova
Narva Päikene Lasteaias töötab 11 õpetajaabi ja 2 abiõpetajat keelekümblusrühmades
- Narva Päikene Lasteaed on avatud esmaspäevast reedeni kell 6.30 – 18.30 – 12h
Pedagoogiline personal allub direktorile ja õppealajuhatajale.
Abipersonal allub otseselt majandusjuhatajale.
Lasteaias vastutab iga töötaja oma tööülesannete korraliku täitmise eest.
Töö lasteaias toimub vastavalt Narva Päikene Lasteaia arengukavale, õppeaasta tegevuskavale, õppekavale, töökorraldusele kehtestatud reeglitele ning iga töötaja ametijuhendile.
3.ÕPPEAASTA TEGEVUSKAVA 2022/2023 õ-a
Tegevus | Tähtaeg | Vastutaja | Partnerid |
3.1. EESTVEDAMINE JA JUHTIMINE | |||
3.1.1. EESTVEDAMINE | |||
3.1.1.1. Aasta tegevuskavas kavandatud tegevused tagavad õppeaasta teemast lähtuvate eesmärkide täitmise | Detsember 2022, jaanuar 2023 | Direktor | Kollektiiv |
3.1.1.2. Lasteasutuse töökorraldus loob eeldused laste vajaduste, huvide ja individuaalsete erinevustega arvestamiseks | Mai 2023 | Õppeala-
juhataja |
Pedagoogiline personal |
3.1.1.3. Juhtimine on süsteemne, kooskõlastatud, personali kaasav ja toetav. | Mai 2023 | Direktor | Personal |
3.1.1.4. Luua tehnilised võimalused infoliikumise tagamiseks kontaktivabalt | Vastavalt vajadusele | Õppeala-
juhataja |
Personal
Lapsevanemad |
3.1.1.5. Igapäevaste tegevuste seostamine lasteaia põhiväärtustega individuaalsel, meeskonna ja organisatsiooni tasandil | Mai 2023 | Direktor | Personal |
3.1.1.6. Ühiste väärtuste ja kokkulepete järgimine töötajate, laste ja lastevanematega | September 2022,
mai 2023 |
Direktor | Personal
Lapsevanemad Lapsed |
3.1.1.7. Kõikide sidusgruppide ja personali rahulolu küsitluste täiustumine, läbiviimine, analüüs | Igal kevadel, vastavalt vajadusele | Õppeala
juhataja |
Juhtkond
Personal Lapsevanemad Lapsed |
3.1.1.8. Lasteaia töökultuuri arendamine lähtudes lasteaia väärtustest | Pidev | Majandusala
juhataja |
Personal |
3.1.1.9. Asutuse töötajate ja lastevanematega kodukoha (asutuse) kollektiivsete töötalgute ja ürituste korraldamine | 1 kord aastas,
vastavalt vajadusele |
Majandusala juhtaja | Personal
Lapsevanemad |
3.1.1.10. Huvigruppide tasakaalustatud rahulolu | Mai 2023,
detsember 2023 |
Direktor | Lasteaia laps
Lapsevanemad Personal Kool |
3.1.1.11. Tulemuskesksete ametijuhendite seire ja vajadusel muutmine | Mai, junni 2023
vastavalt vajadusele |
Asjaajaja | Personal |
3.1.1.12. Lasteaia maine kujundamine meediakanalite vahendusel
*kodulehekülg, sümboolika, reklaamkingitused *positiivne meediakajastus, rühma blogide pidamine |
Pidev | Õppealajuhataja | Personal
Lapsevanemad |
Tegevus | Tähtaeg | Vastutaja | Partnerid |
3.2.PERSONALI JUHTIMINE | |||
3.2.1. Töötajate koolitusvajaduste hindamine läbi eneseanalüüsi ja arenguvestluse. | Detsember 2022, jaanuar 2023 | Direktor | Kollektiiv |
3.2.2. Leida võimalus tehnilise personali osalemiseks täiendõppes ja pedagoogide arenguks IT-valdkonnas | September 2022,
Teine pool 2023. aasta |
Direktor | Kollektiiv |
3.2.3. Kogemuste jagamine ja uute oskuste kogemine infopäevadel, konverentsidel, ülelinnalistel konkurssidel ja läbi osalemise haridusprojektides ja linna ainesektsioonide töös | Õppeaasta jooksul | Õppealajuhataja | Pedagoogiline personal |
3.2.4. Ühistel väärtustel sisehindamise tulemustel põhinev tunnustussüsteem | Õppeaasta jooksul
Mai 2023 |
Direktor | Personal |
3.2.5. Toetada töötajate vaimset tervist paidliku töökorraldusega | Õppeaasta jooksul | Direktor | Pedagoogiline personal |
Tegevus | Tähtaeg | Vastutaja | Partnerid |
3.3. ÕPPE-KASVATUSTEGEVUS | |||
a) LAPSE ARENG | |||
Lapse arengu analüüs 2 korda aastas (õppeaasta alguses ja õppeaasta lõpus) | September 2022
Õppeaasta jooksul Aprill-mai 2023 |
Direktor | Pedagoogid
Lapsevanemad |
Lastevanematega 2x aastas arenguvestluste korraldamine ja läbiviimine peale lapse arengu hetkeseisu analüüsi | September 2022
Mai 2023 |
Õppealajuhataja | Pedagoogid
Lapsevanemad |
Lastevanematele koolivalmidusekaardi tutvustamine alates 3-ndast eluaastast ja 7-aastaselt koolivalmiduskaardi täitmine | Mai 2023,
Detsember 2023-jaanuar 2024 |
Õppealajuhataja | Pedagoogid
Lapsevanemad Koolid |
Kaasava hariduse põhimõtete arvestamine laste individuaalse ja sotsiaalse arengu toetamisel;
|
Õppeaasta jooksul | Logopeed | Lapsed
Lapsevanemad Pedagoogid |
Laste erivajaduste sh lapse andekuse varajane märkamine ja arengu toetamine | Sügisel 2022,
Kevadel 2023, vastavalt vajadusele |
Logopeed | Lapsevanemad
Pedagoogid |
Kasvukeskkond soodustab laste eneseregulatsiooni arengut, kasvatame oma lastest õnnelikud ja hästi toimivad täiskasvanud. | September 2022
Õppeaasta jooksul Aprill-mai 2023 |
Õppealajuhataja | Lapsed,
Lapsevanemad Pedagoogid |
Traditsiooniliste eesti- ja venekeelsete ürituste läbiviimise abil aidata lastel omandatavaid teadmisi ja oskusi kinnistada | Õppeaasta jooksul | Muusikaõpetajad | Lapsevanemad |
Tegevus | Tähtaeg | Vastutaja | Partnerid |
B) ÕPPEKAVA | |||
Õppekava vajaduspõhine arendamine pedagoogilise nõukogu eestvedamisel. | September 2022,
juuni 2023 |
Direktor | Pedagoogiline arendusrühm |
Rikastada õppekava peale traditsiooniliste ürituste veel kultuuri-, spordi-, ja keskkonnaalaste üritustega. | Õppeaasta jooksul,
mai 2023 |
Õppealajuhataja | Lapsed,
Lapsevanemad, Pedagoogid |
Õppekavas on töökasvatuse uued suunad, mis soodustavad lastel töökultuuri. | Mai 2023 | Õppealajuhataja | Pedagoogid |
Kodukoha väärtustamine, Narva linna kui õpikeskkonna teema õppekava valdkondadesse lõimimine.
|
Õppeaasta jooksul | Õppealajuhataja | Pedagoogid |
Terviseedenduse traditsioonide laiendamine õppekava kohustusliku osana | Õppeaasta jooksul | Tervisetöötaja | Lapsed
Pedagoogid |
Tegevus | Tähtaeg | Vastutaja | Partnerid |
C) ÕPPEKORRALDUS JA MEETODID | |||
Lapsekesksete õpetamis-ja kasvatusmeetodite rakendamine laste igapäeva tegevustesse
|
September 2022,
Mai 2023 |
Õppealajuhataja | Pedagoogid
Lapsevanemad |
Turvalise, valikuvõimalusi pakkuva ja arendava mängukeskkonna loomine, kus lapsel on võimalus tegutseda kasutades omandatud teadmisi ja oskusi | Õppeaasta jooksul,
3 korda aastas |
Õppealajuhataja | Pedagoogid
Lapsevanemad |
Aktiivõppemeetodid on rakendatud õppetegevusse ja toetavad lapse üldist arengut | Õppeaasta jooksul,
November 2022 |
Õppealajuhataja | Pedagoogid
Lapsevanemad |
Erinevad IT- vahendid on lõimitud õppe- ja kasvatustegevustesse | Õppeaasta jooksul,
Detsember 2022 – jaanuar 2023 |
Õppealajuhataja | Pedagoogid
Koolid |
Laste päevategevustes on oluline roll liikumistegevustel ja ujumisel | November 2022 | Õppealajuhataja | Pedagoogid
Lapsevanemad |
Eesti ja venekeelsed laulmistunnid toetavad laste üldist arengut. | November 2022 | Õppealajuhataja | Pedagoogid
Lapsevanemad |
Lapse kõne ja loovuse arengu toetamine nii laste emakeeles kui riigikeeles lavastusmängude ja esinemiste abil lasteaia tööplaanis kavandatud traditsioonilistel üritustel | Õppeaasta jooksul,
Mai 2023 |
Õppealajuhataja | Pedagoogid
Lapsevanemad |
Tegevus | Tähtaeg | Vastutaja | Partnerid |
D) ÕPI- JA KASVUKESKKOND | |||
Riigikeele omandamist soodustava ja keelekümbluse põhimõtetel tugineva õpikeskkonna loomine | Õppeaasta jooksul,
Aprill – mai 2023 |
Õppealajuhataja | Pedagoogid |
Õpikeskkonna kujundus on seotud õppekava eesmärkidega | Sügisel 2022, talvel 2022/2023, kevad 2023 | Õppealajuhataja | Pedagoogid |
Kasvukeskkonna ohutegurite kõrvaldamine | 1 kord aastas,
vastavalt vajadusele |
Majandusalajuhataja | Personal |
Õpi- ja kasvukeskkond toetab laste mänguhimu | Õppeaasta jooksul,
Mai 2023 |
Õppealajuhataja | Pedagoogid |
Lasteaia pedagoogid kasutavad aktiivselt lasteaias tegutseva metoodikakeskuse õppevara | Õppeaasta jooksul | Metoodikakeskuse
Koordinaator |
HTM metoodika-keskus |
Laiendada infotehnoloogiliste vahendite kasutamise võimalused õppe- ja kasvatustegevuses | Õppeaasta jooksul | Õppealajuhataja | Pedagoogid |
Tegevus | Tähtaeg | Vastutaja | Partnerid |
3.4. KOOSTÕÕ HUVIGRUPPIDEGA | |||
3.4.1.Lastevanematega arenguvestluste läbiviimine 2x aastas | 2 korda aastas | Rühma pedagoogid | Lapsevanemad |
3.4.2. Lastevanemate teavitustöö ja tagasiside võimaluste laiendamine lasteaia tööst sotsiaalmeedia vahendusel | Õppeaasta lõpus | Direktor | Lapsevanemad |
3.4.3. Koostöö Rajaleidja keskusega | Pidev,
vastavalt vajadusele |
Logopeed | Lapsevanemad
Huvigrupid |
3.4.4. Koostöö huvigruppidega toetub ühistele kokkulepetele ning laiendab lasteaia tegevust ja aitab kaasa laste arengule | Pidev | Õppealajuhataja | Huvigrupid |
3.4.5. Hoolekogu on kaasatud lasteaiaelu küsimuste otsustamisesse | 3 korda aastas,
vastavalt vajadusele |
Direktor | Hoolekogu |
3.4.6. Ida-Virumaa lasteaedadele õpetajatele pakutakse lasteaia Metoodikakeskuse õppevara | Vastavalt Metoodikakeskuse plaanile | Koordinaator Jekaterina Murd | Ida-Viru lasteaedade osalejad |
3.4.7. Lapsevanemate kaasamine koos lastega lasteaia ühisüritustesse | Pidev | Õppealajuhataja | Lapsevanemad |
3.4.8. Sõimerühma lastevanematele infopäevade korraldamine | Juuli 2022,
Juuni 2023 |
Direktor | Lapsevanemad, Pedagoogid |
3.4.9. Koostöö linna koolide 1. klasside õpetajatega kooliläinud laste edust ja vajakajäämistest | Detsember 2022 – Jaanuar2023 | Õppealajuhataja | Huvigrupid |
Tegevus | Tähtaeg | Vastutaja | Partnerid |
3.5. RESSURSIDE JUHTIMINE | |||
3.5.1. Erinevate materjalide taaskasutamine õppetegevuses | Pidev | Õppealajuhataja | Pedagoogid |
3.5.2. Välja vahetada 2000 aastate algusest soetatud pedagoogide tööarvutid | Vastavalt eelarve võimalustele | Majandusalajuhataja | LVKO |
3.5.3. Lasteaia iga-aastase eelarvekulu tutvustus lastevanemate üldkoosolekutel | September 2022,
Mai 2023 |
Direktor | Lapsevanemad |
3.5.4. Välja vahetada soojust mittehoidvad hoone välisuksed ja paigaldada II. tuletõkkeustele magnetid | Vastavalt eelarve võimalustele | Direktor | LVKO |
3.5.5. Laste toidumenüü on tasakaalustatud, mitmekesine, laste tervist tugevdav ja füüsilist arengut soodustav | Pidev | Tervisetöötaja | Huvigrupid |
3.5.6. Projektides osalemise kaudu rikastada laste toidulauda. | Pidev | Varustaja | PRIA-partnerid |
3.5.7. Riskianalüüsi alusel ohutegurite kõrvaldamine | Vastavalt eelarve võimalustele | Majandusalajuhataja | NLVKO |
3.5.8. Selgitada välja õppevahendite kitsaskohad ja muretseda vajaminevad | 3 korda aastas | Õppealajuhataja | Pedagoogid |
3.5.9. IKT vahendite rakendamine
BeeBoti, Robootika, SMART- tahvli ja SMART -laua vahendusel õpitegelustesse |
Mai 2023 | Õppealajuhataja | Lapsevanemad |
3.5.10. Luua tehnilised võimalused asutusesiseseks ZOOM-keskkonnas nõupidamisteks.
|
Vastavalt eelarve võimalustele | Direktor | NLVKO |
Narva Päikene Lasteaias vastutab iga töötaja oma tööülesannete korraliku täitmise eest ja probleemidest teavitab direktorit ja/või majandusjuhatajat.
- KOOSTÖÖ HOOLEKOGUGA
- Rühma hoolekogu liikme valimine õppeaasta esimestel rühmakoosolekutel.
- Hoolekogu koosolekud toimuvad kaks korda õppeaastas, erivajadusel või hoolekogu liikmete soovil sagedamini.
- Organiseerida soovitud koolitusi ja loenguid lapsevanematele.
- Tagada hoolekogu liikmete tihe kontakt lastevanemate ja lasteaia töötajatega. Infoliikumise kaasajastamine – ühised meililistid, infostendid, koosolekud, infotunnid jm.
- Hoolekogu on kursis lasteaia õppe- ja kasvatustegevuse ning majandamisega.
6.Hoolekogu on kaasatud lasteaia arenguks vajalike investeeringute taotlemisele.
7.Hoolekogu toetab lasteaeda probleemidele lahenduste leidmisel.
- Hoolekogu osaleb asutuse sisekontrollis ja annb hinnangu nähtule – kuuldule.
- Lasteaia lastevanemate enamaks informeerimiseks laste õppe- kasvatustegevusest
ja fin.vahendite kasutamisest korraldada 2 korda aastas lastevanemate üldkoosolekud