KINNITATUD Narva Päikene
Lasteaia direktori 26 .08.2020
käskkirjaga nr 1-20/2 -A
NARVA LASTEAED PÄIKENE
2020 – 2021
ÕPPEAASTA
TEGEVUSKAVA
SISUKORD
SISUKORD…………………………………………………………………………. 2
1. ÕPPEAASTA ÜLDEESMÄRK……………………………… 3 Üldeesmärk:…………………………………………………… …………3 1.1 PERSONAL JA TÖÖKORRALDUS…………………………….. 3 2. ASUTUSE TÖÖAEG…………………………………………………………3 3. ÕPPEAASTA TEGEVUSKAVA 2020/2021õa…………………… 4 4. KOOSTÖÖ HOOLEKOGUGA………………………………………….11 |
- ÕPPEAASTA ÜLDEESMÄRK
Lasteaia prioriteedid:
Väärtuskasvatuses rõhutada positiivset suhtumist oma maasse ja rahvasse.
2020/2021 õppeaasta teema „Mitmevärviline maailm“.
– rõhutada elulisi väärtusi, usaldust, ausust, üksteise mõistmist ja tolerantsust.
- 1 PERSONAL JA TÖÖKORRALDUS
Rühm | Õpetaja | Koormus |
Oravakesed | Elena Andreeva | 1,0 |
Sõimerühm 2-3 | ||
Mõmmid | Inga Bolšakova | 1,0 |
Sõimerühm 2-3 | ||
Sipelgad | Irina Jefimova | 1,0 |
Aiarühm 3-4 (3 a) | Natalja Sizova | 1,0 |
Pardikesed | Maria Koroleva | 1,0 |
Aiarühm 3-4 (3 a) | Juliana Pekunova | 1,0 |
Mesimummid | Jekaterina Žuravljova | 1,0 |
Aiarühm 6-7 (6 a) | Marina Pogodina | 1,0 |
Kiisukesed | Julia Gontšarova | 1,0 |
Aiarühm 5-6 (5 a) | Anastassia Zagorulko | 1,0 |
Seenekesed | Anna Maksimova | 1,0 |
Aiarühm 6-7 (6 a) | Olga Vangonen | 1,0 |
Jänkud | Janina Loiko | 1,0 |
Aiarühm 4-5 (4 a) | Anna Gusseva | 1,0 |
Vinni – Puhhid | Larissa Stepanova | 1,0 |
Aiarühm 5-6 (5 a) | Svetlana Savosto | 1,0 |
Direktor Heli Adamovitš
Õppealajuhataja Arina Sokolovskaja
Majandusjuhataja Galina Zolotova
Narva Päikene Lasteaias töötab 11 õpetajaabi ja 2 abiõpetajat keelekümblusrühmades
- Narva Päikene Lasteaed on avatud esmaspäevast reedeni kell 6.30 – 18.30 – 12h
Pedagoogiline personal allub direktorile ja õppealajuhatajale.
Abipersonal allub otseselt majandusjuhatajale.
Lasteaias vastutab iga töötaja oma tööülesannete korraliku täitmise eest.
Töö lasteaias toimub vastavalt Narva Päikene Lasteaia arengukavale, õppeaasta tegevuskavale, õppekavale, töökorraldusele kehtestatud reeglitele ning iga töötaja ametijuhendile.
- ÕPPEAASTA TEGEVUSKAVA 2020/2021 õ-a
Tegevus | Tähtaeg | Vastutaja | Partnerid |
3.1.EESTVEDAMINE JA JUHTIMINE | |||
3.1.1.EESTVEDAMINE | |||
3.1.1.1 Lasteaia maine kujundamine: *kodulehekülg, sümboolika, reklaamkingitused *positiivne meediakajastus, rühma blogide pidamine | Pidev | Juhtkond | Personal,
Lapsevanemad, Lapsed |
3.1.1.2Kaasav juhtimistegevus:
*töögrupid, *pedagoogiline nõukogu, *infotunnid |
Pidev | Juhtkond | Personal
Lapsevanemad |
3.1.1.2.1Töögruppide töö planeerimine, iganädalaste infotundide läbiviimine ja tagasisidestamine | Pidev | Töögruppide
juhid |
Personal |
3.1.1.3Lasteaia digitaalne dokumendihaldus | Igapäevane | Direktor | Töögrupp |
3.1.1.4 Eestvedamisele kollektiivipoolne tagasiside | 30.05.21 | Juhtkond | kollektiiv |
3.1.2.STRATEEGILINE JUHTIMINE | |||
3.1.2.1 õa 2019-20 õppe- ja kasvatustegevuse analüüs; rahulolu uuringute analüüsid ja sõnastatud parendused, tagasiside huvigruppidele | Juuni 20 | Õppealajuhataja | Pedagoogiline
personal |
3.1.2.2 Arengukava tegevuskava 2019-20 täitmise analüüs, lasteaia eesmärkidest ja huvigruppide vajadustest lähtuva arengukava ja aastate tegevuskavade väljatt töötamine aastateks 2017-19 | Jaanuar 21 November 20 | Direktor | Personal,
Lapsevanemad |
3.1.2.3 Personali füüsiline turvalisus:
töötajate töötervishoiuarstile suunamine |
Pidev | Terviseedenduse töötaja | Töökeskkonna-
volinik |
3.1.2.4 Tunnustuskonkursitel osalemine erinevates valdkondades
– Kvaliteediauhinna konkursil osalemine – Aasta Õpetaja – jne |
Õppeaasta jooksul | Direktor | Personal |
3.2.PERSONALI JUHTIMINE | |||
3.2.1.PERSONALI KAASAMINE, MOTIVEERIMINE JA TOETAMINE | |||
3.2.1.1 Töögruppide juhtimine, toetamine, pedagoogiline eestvedamine | Pidev | Juhtkond | Personal |
3.2.1.2.Mentorluse rakendamine uutele töötajatele | Õppeaasta jooksul | Direktor | Personal |
3.2.1.3 Töötajate innustamine osalemaks haridusalastel konkurssidel, ühiskondlikus töös, heategevuslikes projektides, juhtkonna isiklik eeskuju | Õppeaasta jooksul | Juhtkond | Personal |
3.2.1.4 Personali rahulolu uuring | 1 x õppeaastas | Juhtkond | Personal |
3.2.1.5 Pedagoogidel jagada enda teadmisi piirkondlikel üritustel, „Õpime mängides“ – videolõigud harivatest tegevustest | Aprill 2021 | Õppealajuhataja | Personal |
3.2.1.6 Tunnustus- ja motivatsioonisüsteemi ning tulemustasusüsteemi rakendamine | Sisehindamine tulemus | Juhtkond | Personal |
3.2.2.PERSONALI ARENDAMINE | |||
3.2.2.1 Personali koolitusplaani koostamine ja jooksev uuendamine sh täitmise jälgimine ja dokumenteerimine EHIS-e keskkonnas | Jaanuar 21 Õppeaasta jooksul | Direktor | Personal |
3.2.2.2 Sise- ja meeskonnatöö koolitused | Õppeaasta jooksul | Õppealajuhataja | Personal |
3.2.2.3 Toetada õpetajaabide arengut tööalaste täiendkoolituste kaudu | Õppeaasta jooksul | Õppealajuhataja | Personal |
3.2.2.4 Toetada personali tasemekoolitusel osalemist | Pidev | Juhtkond | Personal |
3.2.3.PERSONALI HINDAMINE | |||
3.2.3.1 Hindamise- ja tagasisidesüsteem: *sisekontroll *enesehindamine *tagasiside arenguvestlusel *tulemustasu süsteemne rakendamine töötaja enesehindamise osana | Pidev | Juhtkond | Personal |
3.2.3.2 Personali töö hindamine lastevanemate poolt | 1x õppeaastas | Õppealajuhataja | Lapsevanemad |
3.2.3.3 Vigastuste ennetamise ja turvalisuse edendamise tegevuskava jälgimine ja täitmine | Õppeaasta jooksul | Direktor | Töökaitsevolinik,
personal |
3.2.3.4 Personali süsteemne tunnustamine lasteaia heaks tegutsemise eest õppeaasta jooksul | Juuni 21 | Juhtkond | Personal |
3.3.KOOSTÖÖ HUVIGRUPPIDEGA | |||
3.3.1.KOOSTÖÖ KAVANDAMINE | |||
3.3.1.1 Huvigruppide ootuste väljaselgitamine (rühmad, hoolekogu) Individuaalselt kaasata lastevanemaid, kes osalevad rühmade tegevuste kavandamisel ning abistavad ürituste läbiviimisel | Õppeaasta jooksul | Juhtkond | Personal |
3.3.1.2 Uusi lastevanemaid lasteaia kodukorraga tutvustamine ja allkirjastamine, Esmane arenguvestlused rühmades rühmaõpetajatega | September – Oktoober 20 | Direktor
Õpetajad |
Personal |
3.3.2.HUVIGRUPPIDE KAASAMINE | |||
3.3.2.1 Töötubade ja koolituste korraldamine erinevatele huvigruppidele | Pidev | Juhtkond | Huvigrupid |
3.3.2.2 Hoolekogu kaasamine juhtimisprotsessi ja arendustegevusse: *koosolekud ja nõupidamised; *kaasvastutus ürituste läbiviimisel; *erinev abi | Koosolekud 2x õppeaastas | Direktor | Personal |
3.3.2.3 Lastevanemate kaasamine kasvatustöö protsessi, nii planeerimise kui ka läbiviimise etapis | Õppeaasta jooksul | Pedagoogiline
personal |
Hoolekogu
Juhtkond |
3.3.2.4 Lastele pakutava huvitegevuse mitmekesistamine: Narva Muuseum, Narva Kunstigalerii, Narva Keskraamatukogu, Narva Ilmarine teater, Jõhvi Tuuleveski teater, Planetaarium, Eesti Teater, Narva Noorte Meremeeste Klub, Narva Laste Loomemaja jne | Õppeaasta jooksul | Õppealajuhataja | Personal
Lapsevanemad |
3.3.2.5 Koostöö Narva Koolidega: ühisprojektid, ekskursioonid ja tagasiside | Pidev | Õppealajuhataja | Personal |
3.3.2.6 Koostöö Innove Keelekümbluse keskusega | Õppeaasta jooksul | Direktor | Õpetajad |
3.3.2.7 Koostöö ja osalemine erinevates projektides: heategevus „Tulest targem“ , „Jäähoki“ | Oktoober 2020 | Õppealajuhataja | Personal |
3.3.2.8 Üle linnalistel üritustel osalemine: Ohutuspäev, „ Narva – Eesti Sügispealinn 2020“ ürituse raames, „Jookspäev“ | Õppeaasta jooksul | Juhtkond | Personal
Lapsevanemad |
3.3.2.9 Sõltuvalt olukorrale riigis ja linnas lähikonnas asuvate lasteaedade ühise spordiürituse (võistlusel) osalemine, parimate tunnustamine | Kevad 21 | Õppeala-juhataja | Liikumisõpetaja |
3.3.3.KOOSTÖÖ HINDAMINE JA ARENDAMINE | |||
3.3.3.1 Tagasiside küsimine, rahulolu uuringute läbiviimine, andmete analüüs ja võrdlus | Aprill 20 | Juhtkond | Huvigrupid |
3.3.3.2 Koostöösidemed kooliga:*kooli külastus | Sügis,
kevad |
Õppealajuhataja | Õpetajad
Lapsevanemad |
3.3.3.3 Tunnustada huvigruppide esindajaid süsteemselt lasteaia heaks tegutsemise eest | Õppeaasta jooksul | Direktor | Personal |
3.4.RESSURSI JUHTIMINE | |||
3.4.1.EELARVELISTE RESSURSSIDE JUHTIMINE | |||
3.4.1.1 Ressursside hindamisest tulenev parendustöö | Pidev | Juhtkond | Personal |
3.4.1.2 Lasteaia metoodilise kabineti baasil ja projektide kaudu eelarveliste ressursside suunamine kasvukeskkonna arengusse | Õppeaasta jooksul | Juhtkond | Huvigrupid |
3.4.1.3 Eelarveliste ressursside stabiilsus ja areng, kulude põhjendatus, ajaline planeerimine | Pidev | Juhtkond | Personal |
3.4.1.4 Rühmade õppe- ja kasvutegevust toetava materiaaltehnilise baasi täiustamine. | Pidev | Direktor | Personal |
3.4.2.MATERIAALTEHNILISE BAASI ARENDAMINE | |||
3.4.2.1 Inventari uuendamine vastavalt vajadusele | Õppeaasta jooksul | Majandusjuhataja | Juhtkonad |
3.4.2.2 Mänguväljakutele multši väljavahetamine | Juuli 21 | Majandusala-juhataja | Juhtkond |
3.4.2.4 Õppe- metoodiliste vahendite ja metoodilise kirjanduse hankimine | Õppeaasta jooksul | Õppealajuhataja | Personal |
3.4.2.5 Õpi- ja mängukeskkonna parendamine vastavalt õpetajate vajadustele | Õppeaasta | Juhtkond | Personal |
3.4.3.INFORESSURSSIDE JUHTIMINE | |||
3.4.3.1 Lasteaia tegevuse tutvustamine läbi positiivse meediakajastuse | Jooksvalt | Juhtkond | Personal
Huvigrupid |
3.4.3.2 Koostöö ja majasisene infosüsteem: *koosolekud, *infotunnid, *nõupidamised | Pidev | Juhtkond | Töögrupp
Personal |
3.4.3.3 IT- vahendite võimaluste laiem kasutamine: *projektori kasutamine, *interaktiivsete koosolekute läbiviimine | Õppeaasta jooksul | Juhtkond | Personal |
3.4.3.4 Digitaalne dokumendihaldus ja aruandluse infosüsteem | Õppeaasta jooksul | Direktor | Personal |
3.4.3.5 Turvalisuse info tagamine kõikidele huvigruppidele: *andmekaitse rakendamine | Pidev | Direktor | Personal |
3.4.4.SÄÄSTLIK MAJANDAMINE JA KESKKONNAHOID | |||
3.4.4.1 Säästlik majandamine: *toimingute jälgimine, *rühmade võrdlus läbi sisehindamise | Pidev | Majandusjuhataja | Personal
Juhtkond |
3.4.4.2 Keskkonnateadliku mõtteviisi kujundamine: üritused lastele ja personalile, projektides osalemine, keskkonnasäästlikkus tarbimine | Õppeaasta jooksul | Õpetajad | Huvigrupid |
3.4.4.3 Puude istutamine lõpetajate poolt | 1x aastas kevadel | Personal | |
3.4.4.4 Juurviljade istutamine ja hooldamine lasteaia kasvuhoones | Kevad-suvi-sügis | Rühmade Mesimummid ja
Seenekesed töötajad ja lapsed meeskonnad 2 koolieelikute rühma |
3.5.ÕPPE- JA KASVATUSTEGEVUS | |||
3.5.1. LAPSE ARENG | |||
3.5.1.1 Laste individuaalsuse toetamine rühmades arvestades lapse võimeid ja vajadusi | Õppeaasta jooksul | Õppealajuhataja | Personal |
3.5.1.2 Laste osalemine näitustel ja konkurssidel väljaspool lasteaeda, laste juhendamine | Õppeaasta jooksul | Õppealajuhataja | Õpetajad
Lapsevanemad |
3.5.1.3 Laste arengu hindamine: lastearengu analüüs *koolivalmiduskaart | September20, aprill – mai 21
Õppeaasta jooksul |
Õppealajuhataja | Pedagoogid |
3.5.1.4 Tagasisidestamine lapsevanemale: *arenguvestlus, *individuaalne vestlus | Õppeaasta jooksul | Pedagoogid | Personal |
3.5.1.5 Vaimse ja füüsilise turvalisuse tagamine – „Kiusamisest vaba lasteaed“ | Pidev | Juhtkond | Personal |
3.5.1.6 Koolivalmiduse hindamine ja analüüsimine, *koolivalmiduse kaardi täitmine koolieelikute Mesimummid ja Seenekesed rühmades | Õppeaasta jooksul | Õppealajuhataja | Marina Pogodina
Jekaterina Zuravljova Anna Maksimova Olga Vangonen |
3.5.1.7 Laste tunnustamine: * üritustest osavõtmine, *parimate kohtade saavutamine; tunnustussüsteemi arendamine | Õppeaasta jooksul | Pedagoogid | Personal |
3.5.2.ÕPPEKAVA ARENDAMINE | |||
3.5.2.1 Õppekava täiendamine: õppekäikude metoodilise materjali kogumiku lisamine õppekavale | Sügis 20 | Õppealajuhataja | Pedagoogid
Töögrupp |
3.5.2.2 Õppekava täiendamine: Lapse arengu jälgimise süsteemi ülevaatus ja uuendamine | juuni 2021 | Õppealajuhataja | Pedagoogid
Töögrupp |
3.5.2.3 Õppekava täiendamine: kasutusolevate metoodikate lisamine õppekavale | Õppeaasta jooksul | Õppealajuhataja | Töögrupp |
3.5.2.4 Laste etenduste kostüümide elektroonilise kataloogi ja pildialbumite jooksev loomine | Õppeaasta jooksul | Õppealajuhataja | Töögrupp |
3.5.2.5 Õpivara süstematiseerimine | Pidev | Õppealajuhataja | Pedagoogid |
3.5.2.6 Õppemängude elektroonilise kataloogi loomine | Õppeaasta jooksul | Õppealajuhataja | Pedagoogid |
3.5.3.ÕPPE- JA KASVATUSTÖÖ KORRALDUS JA MEETODOD | |||
3.5.3.1. Lastest lähtuvalt õppe- ja kasvatustöö korraldamine: erinevad kaasaegsed metoodikad:
*Kiusamisest vaba lasteaed“ rakendamine 7 aiarühmades; *Digitaalse jutupliiatsi kasutamise metoodikat rakendamine aiarühmades; |
Pidev | Õppealajuhataja | Personal |
3.5.3.2 Ümbritseva looduskeskkonna kasutamine õppe- ja kasvatustöö läbiviimisel: *õuesõpe, *loodusliku materjali kasutamine; *õppekäigud loodusesse; laste silmaringi laiendamine (aasta teema: „Mitmevärviline maailm“) | Õppeaasta jooksul | Õppealajuhataja | Personal
Huvigrupid |
3.5.3.3 Muuseumitundidest osavõtmine, teema-näituste külastamine (vanemad rühmad) | Õppeaasta jooksul | Õppealajuhataja | Personal
Huvigrupid |
3.5.3.4 Õppetegevuses kasutatavad materjalid: *õpimapid, *IT vahendite kasutamine – internet, Smart – tahvlile ja Smart – lauale õpetus; robootika | Pidev | Õppealajuhataja | Pedagoogid |
3.5.3.5 Laste tööde näitused, osalemised erinevatel ülelinnalistel ja teemapõhistel näitustel | Õppeaasta jooksul | Öppealajuhataja | Pedagoogid |
3.5.3.6 üritused: *peod, *spordi- ja *tähtpäevad igas rühmas eraldi | Pidev | Õppealajuhataja | Personal |
3.5.3.7 Õppe- ja kasvatustöö tagasisidestamise hindamine ja tulemustest lähtuva parendustegevuse planeerimine | Õppeaasta lõpus | Õppealajuhataja | Pedagoogid |
3.5.3.8 Üritusi ja õppekäike korraldada lähtuvalt õppeaasta eesmärgist ja nädalateemast | Õppeaasta jooksul | Õppealajuhataja | Personal |
3.5.3.9 Aiarühmades avastusliku ja elamusliku iseloomuga õppetegevused vastavalt võimalustele | Õppeaasta jooksul | Õppealajuhataja | Pedagoogid |
3.5.3.10 „Mitmevärviline maailm“ sisustamine erinevate tegevustega rühmades (mitmevärviliste piltide valmistamine sügisekuu hällilastele) | Oktoober 2020 | Õppealajuhataja | Pedagoogid |
3.5.4.VÄÄRTUSHOIAKUD | |||
3.5.4.1Laste väärtuste ja eetiliste hoiakute kujundamine läbi situatsioonimängude | Õppeaasta jooksul | Pedagoogid | Personal
Huvigrupid |
3.5.4.2 Väärtuskasvatust toetav igakuine laste(teatrite) etenduste traditsioon ( kui on võimalik korraldada õues) | 2 korda aastas | Õppealajuhataja | Personal |
3.5.4.3 Väärtuste kujundamine läbi traditsioonide, eesti ja vene rahvakalendri tähtpäevade ja rahvakommete (rühmaruumis ja õues) | Vähemalt 1 x kuus | Pedagoogid | Personal
Huvigrupid |
3.5.4.4 Rühmareeglid (rühmatoas ja õues) | Kõigile teada | Personal | Huvigrupid |
3.5.4.5 Üritused koos lastevanematega (näitused, videoaruanded ja videolõigud) | Õppeaasta jooksul | Õppealajuhataja | Personal |
3.5.4.6 Personalil ühistest väärtustest lähtumine töö korraldamisel, omavahelises suhtlemises ja suhtlemisel huvigruppidega | Pidev | Juhtkond | Personal
Huvigrupid |
3.5.4.7 Lasteaialastega muusikaliste etenduste videosalvestus ja lasteaialastele esinemisvõimaluse pakkumine | Mai 2021 | Õppealajuhataja | Õpetajad
Lapsevanemad |
Tegevus | Aeg | Vastutaja |
ÜLDKONTROLL | ||
Lastevanemate poolt makstava osalustasu ja toidutasu laekumine | 1x kuus | Tervisetöötaja |
Abipersonali töö | 1x kuus | Majandusjuhataja |
Narva Päikene Lasteaias vastutab iga töötaja oma tööülesannete korraliku täitmise eest ja probleemidest teavitab direktorit ja/või majandusjuhatajat.
- KOOSTÖÖ HOOLEKOGUGA
- Rühma hoolekogu liikme valimine õppeaasta esimestel rühmakoosolekutel.
- Hoolekogu koosolekud toimuvad kaks korda õppeaastas, erivajadusel või hoolekogu liikmete soovil sagedamini.
- Organiseerida soovitud koolitusi ja loenguid lapsevanematele.
- Tagada hoolekogu liikmete tihe kontakt lastevanemate ja lasteaia töötajatega. Infoliikumise kaasajastamine – ühised meililistid, infostendid, koosolekud, infotunnid jm.
- Hoolekogu on kursis lasteaia õppe- ja kasvatustegevuse ning majandamisega.
6.Hoolekogu on kaasatud lasteaia arenguks vajalike investeeringute taotlemisele.
7.Hoolekogu toetab lasteaeda probleemidele lahenduste leidmisel.
- Hoolekogu osaleb asutuse sisekontrollis ja annb hinnangu nähtule – kuuldule.
- Lasteaia lastevanemate enamaks informeerimiseks laste õppe- kasvatustegevusest
ja fin.vahendite kasutemisest 2 korda aastas lastevanemate üldkoosolekud.